קוראים

חברים כותבים:

יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

כל בלוגר יודע שבראש ובראשונה הוא צריך לדאוג לטופס מנויים כדי לאפשר לקוראיו הנאמנים להתעדכן ברשומות חדשות. טופס המנויים של BLOGGER מקושר ל- FeedBurner, פיתוח של גוגל שנועד גם עבור עדכוני אימייל וגם עבור עדכוני RSS. את הטופס רצוי להוסיף ראשון ולקבוע אותו בראש אחת מעמודות הצדדיות (שמאלית או ימנית, תלוי בתבנית בה אתם משתמשים). 


עיצוב=>פריסה=>הוסף גאדג'ט (בסרגל הצדדי)



לפנינו נפתח חלון הגאדג'טים. נגלגל למטה ונבחר את הגאדג'ט "עקוב באימייל". 




נלחץ על סימן ה"+" מצידו השמאלי של הגאדג'ט, אם יש צורך נשנה את הכותרת לעברית (עדכונים באימייל, למשל), לא נשכח ללחוץ על "שמור", והטופס יתווסף לבלוג. נלחץ על "שמור סידור" בפינה השמאלית העליונה של המסך ועל "הצג בלוג" בפינה הימנית העליונה של המסך. 


FeedBurner

עכשיו אנחנו צריכים להגדיר את ה- FeedBurner כדי שיידע אילו עדכונים אנחנו מעוניינים לשלוח, מתי, ובאיזה אופן. נתחיל מכך שנרשם לקבלת עדכונים מהבלוג שלנו, כדי לקבל את האימייל עם העדכון ולוודא שהוא אכן מגיע למנויים. כך:



לאחר מכן נכנס ל FeedBurner. רישמו אימייל וסיסמא של הג'ימייל שלכם במידת הצורך. ייפתח עמוד בו יופיע שם הבלוג שלכם (במקרה שלי שם הבלוג הוא: BLOGGER). תלחצו עליו. 



לתשומת לבכם: אחרי הוספת טופס "עדכונים במייל", ל- FeedBurner אורך מספר דקות להתעדכן. כך שאם הוא אומר לכם שכרגע אין נתונים, תמתינו, תשתו מיץ נבט חיטה, תעשו כפיפות בטן וכלים ותבדקו אם אולי צריך לזרוק את הזבל. כאשר FeedBurner יסיים לאסוף נתונים מהבלוג, נקבל את עמוד הסטטיסטיקות:



אנחנו נעבור על העמודה השמאלית ואני אסביר את שתי הפונקציות הראשונות והחשובות.

הכותרת הראשונה היא: Subscribers




מה אנחנו רואים במסך? קודם כל אנחנו רואים שלבלוג זה יש מנוי אחד. אציין שהמנוי הוא לא בהכרח מנוי אימייל. בעמוד זה מוצגים מנויים גם באימייל וגם ב RSS. בנוסף, מצד ימין למעלה קיימת אופציה לבחור את היום שלגביו הסטטיסטיקה מעניינת אותנו. 

הכותרת השניה היא: Item Use



גם כאן אנחנו יכולים לבחור את היום שמעניין אותנו. כרגע אנחנו רואים שבשבעה ימים אחרונים לבלוג זה לא היו צופים, שאף אחד לא הקליק על הקישורים שבו ושאף אחד לא העלה (Download) ממנו דבר. 

אבל בואו נראה איזו פעילות הייתה בו במהלך 30 ימים אחרונים: 



שימו לב מה קורה כאן. מסתבר שעד לפני שבעה ימים הבלוג הזה היה פעיל למדי. לא רק שאנחנו רואים ש 335 קוראים ביקרו אותו, אלא אנחנו יכולים לראות ש 62 מהם דפדפו בו. בנוסף, אנחנו רואים את כל הרשומות של הבלוג, כמה מן המבקרים ביקרו בכ"א מהן וכמה הקליקו על הקישורים שהן כללו. 

אבל לא לשם כך הגענו לכאן. אנחנו רוצים להגדיר את העדכונים שיישלחו לקוראים שלנו דרך טופס "עדכון באימייל". לשם כך נעבור ללשונית Optimize ונלחץ על הקטגוריה Your Feed. 



מה אנחנו רואים כאן? זאת רשימה של כל הרשומות שהעדכונים שלהן נשלחו למנויים. כמו גם, אנחנו יכולים לראות איך נראה העדכון במייל וב- RSS של המנוי. קיצרתי את העדכונים למספר תווים בלבד כדי שהמנוי לא יקבל את כל המגילה בתיבת הדואר שלו, יתרשם מהחלק הראשון של הרשומה, ויגיע אלי לבלוג כדי לקרוא את המשכה. כדי לקצר את העדכון של הרשומה, נרד לקטוגוריה התחתונה ביותר באותה הלשונית: Summary Burner.



אנחנו רואים כאן שתי פונקציות. קודם כל, הרשומה קוצרה למאתיים תווים ראשונים בלבד, ושנית כתבתי למנויים שלי מסר אישי. ביקשתי מהם ללחוץ על הכותרת של הרשומה ישירות מתיבת הדואר שלהם, אם הם מעוניינים לקרוא את המשך הרשומה. כמובן אל תשכחו ללחוץ על הכפתור SAVE ולבדוק שהכפתור השני עומד על Deactivate כדי להפעיל את הפונקציה. 

אנחנו נעבור עכשיו ללשונית Publicize ונפתח את הקטגוריה Email Subscriptions. 




נרד אל תחתית הדף ונמצא שם את הסעיף: View Subscriber Details. נלחץ עליו ונקבל את הרשימה של כל מנויי האימייל שלנו:




אנחנו רואים בתמונה שלבלוג זה יש 27 מנויים. אנחנו גם רואים שמנויים המופיעים באמצע מסומנים עם חץ מסובב. כלומר, הם מוקפאים ואינם מקבלים עדכונים. הקפאת מנויים נעשית ע"י לחיצה על הריבוע הריק. ניתן לשחרר הקפאה בלחיצה חוזרת. אנחנו גם רואים שאצל אחד מהמנויים מופיע X בלבד, האדם הזה לא אישר את הרישום שלו למנויים (התחרט במהלך שלוש השניות שהרישום היה בדרך לתיבה שלו). אם לוחצים על הסימן X בשורת המנוי, המנוי נמחק לצמיתות. שימו לב בבקשה לכפתור Deactivate. זה המצב בו הכפתור אמור להיות כדי שהפונקציה תפעל. 

באותה הלשונית ובאותה הקטגוריה נלחץ על Delivery Options.



כאן אנחנו נכוון את ה- FeedBurner לשעון ירושלים ונקבע את השעה בה יישלח העדכון למנויים. העדכון נשלח פעם ביום בשעה קבועה. אל תשכחו לשים לב למצב הכפתורים וכמובן ללחוץ על SAVE.

תירשמו בטופס האימייל בבלוגים שאתם אוהבים, אל תסמכו על הקהילה. הקהילה תגדל ותתרחב (שקט! לא להפריע לי לחלום) והשיתופים יתחילו לרוץ על הדף מבלי שתוכלו לעקוב אחריהם. חבל לפספס רשומה של חבר מסיבות טכניות. הלייקים והתגובות חשובים מאוד וכרגע פי כמה, כי אנחנו מעוניינים למשוך אלינו אנשים, ואין מושך מקהילה חמה ומפרגנת. ויש לי גם הפתעה עבור המאוכזבים שלא אוהבים דחיית סיפוקים: קיימת תוכנה שמשגרת עדכונים מידיים למנויים, אליה ניתן להעביר את המנויים מ- FeedBurner ישירות ברשימה אחת. אנחנו נלמד גם אותה עם הזמן, אחרי שתתאקלמו. 

יש? (הקהילה במקהלה: באארור שיש, ואם אין, נפנה אליך, אליפל, כי לשם כך אתה כאן!). יופי, ידעתי שתפנימו את זה בסופו של דבר. אני יודע שהנושא הזה קצת מורכב. לא יהיו עוד כאלה. ניסיתי לפשט ככל יכולתי. מקווה שהצלחתי.